Hayata geçirdiği yapay zekâ dayanaklı tahliller, dijitalleşme ve optimizasyon projeleri sayesinde operasyonel verimlilikte kıymetli kazanımlar elde eden Teknosa, çoklu kanal stratejisinin katkısıyla enflasyonun üzerinde bir performans göstererek, cirosunu geçen yıla nazaran %2 oranında gerçek artış ile 69,4 milyar TL’ye çıkardı. Müşteri gereksinimlerine her kanalda en güzel hizmeti sunma amacı doğrultusunda hareket eden Teknosa, istikrarlı büyümesini sürdürürken, altyapısını güçlendirmeye, eser çeşitliliğini arttırmaya ve yenilikçi uygulamalarına devam etti. Teknosa, finansal istikrarı koruyarak ve denetimli büyüme stratejisi doğrultusunda e-ticarette toplam 13,3 milyar TL brüt süreç hacmi (GMV) kaydetti.
2024 yılında 2,9 milyar TL FAVÖK, yaklaşık 2,2 milyar TL net nakit pozisyonu
Yüksek enflasyon ve faiz ortamında alınan tüm aksiyonlarla başta aktif stok idaresi ile brüt kâr marjında değerli güzelleşme sağlayan Teknosa, disiplinli operasyonel sarfiyat idaresiyle geçen yıla nazaran %87 oranında artış sağlayarak, 2,9 milyar TL FAVÖK’e (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr) ulaştı. Sağlıklı bilançosunu koruyan Teknosa, faal net işletme sermayesi idaresi sayesinde 2024 yılını 2,2 milyar TL net nakit durumuyla tamamladı.
“Dijitalleşme ve müşteri tecrübesine 863 milyon TL yatırım yaptık”
Şirketin finansal sonuçlarını kıymetlendiren Teknosa CEO’su Sitare Sezgin, 2024 yılında yüksek enflasyon ve faiz ortamına karşın alınan tüm aksiyon ve insiyatiflerle, dalında digital-first olacak biçimde çoklu kanalda hizmet veren bir perakendeciye dönüşme amacıyla yılı güçlü operasyonel muvaffakiyetle tamamladıklarını belirterek, şunları söyledi: “2019 yılından bu yana sürdürdüğümüz, dalında digital-first gayesiyle Yeni Kuşağın Teknosa’sı dönüşüm programımızın başarılı sonuçlarını görmekten büyük memnunluk duyuyoruz. Bu başarıda emeği geçen tüm grup arkadaşlarımı kutluyorum.
Teknosa olarak 2024 yılında da enflasyonun üzerinde büyümemizi sürdürdük ve ciromuzu 69 milyar TL’nin üzerine çıkardık.Verimlilik odaklı yatırım stratejimizle önceliğimizi dijitalleşme, çoklu kanalda müşteri tecrübesi, teknolojik altyapı, bilgi teknolojileri ve gelecek kuşak yapay zekâ tahlillerine verdik. Mağaza açılışları ve renovasyonlar dahil olmak üzere toplam 863 milyon TL fiyatında yatırım gerçekleştirdik.
Sektörümüzdeki birinci teknoloji odaklı pazaryerini kurarak uzun vadede yeni kategorilerle büyüme amacımızı sürdürürken, birebir vakitte wellbeing konusunu sahiplenen ve bu alanda kategori açan birinci şirket olduk. Eser çeşitliliğimizi artırarak, 200 bin SKU’ya ulaştık ve binin üzerinde satıcıyla müşterilerimizin yanında olmaya devam ettik.
Dijital kanallarımızın yanı sıramağaza ağımızı tecrübe odaklı bir yaklaşımla dönüştürmeye devam ediyoruz. Dijital dönüşüm seyahatimizin bir modülü olarak 2022 yılı ortasında dala taraf veren dijital mağaza konseptimizi hayata geçirdik. 2024 yılında 23 mağazamıza dokunarak bugüne kadar toplamda 68 mağazamızı dijital konseptimizle yeniledik.
Ayrıca satış gücümüzü destekleyen yeni jenerasyon dijital tahlilleri devreye aldık ve 2024 yılında Türkiye’nin birinci yapay zekâ takviyeli dijital satış danışmanı asistanı Bilge’yi takımımıza dahil ettik. Kısa müddet evvel, Bilge 2.0 ‘Satış Sihirbazı’ olarak isimlendirdiğimiz aracı da takımlarımızın kullanıma sunduk. Bilge ile satış gruplarımızı satış öncesine hazırlarken, Satış Sihirbazı ile eser teknik bilgileri, kampanyalar, ödeme seçenekleri üzere mevzuları satış anında gerçek vakitli olarak sunmaya başladık.
Ayrıca, üretken yapay zekâ tabanlı chatbot ile müşterilerimize en iyi hizmeti yaşatırken, çeşitli kampanyalar ve yenilikçi finansman tahlilleriyle de yanlarında olduk. Mağaza ve online kanallarda sunduğumuz kredi kartlı satışların yanı sıra, avantajlı tüketici kredisi imkanlarını artırarak müşterilerimize daha fazla ödeme seçeneği sunduk.”
“CDP İklim Değişikliği Programı’nda A listesine girdik”
Sürdürülebilirliğin iş stratejilerinin ayrılmaz bir modülü olduğunu vurgulayan Sitare Sezgin, şöyle devam etti:
“Sabancı Grubu’nun da gayeleri çerçevesinde Bilimsel Temelli Amaçlar teşebbüsü (SBTi) taahhüdü verdik ve 2030 yılına kadar Kapsam 1 ve 2 emisyonlarımızı mutlak olarak %42 oranında azaltma taahhüdünde bulunuyoruz. 2050 yılına kadar da ‘Net Sıfır Emisyon’a ulaşmak istiyoruz.
2024 yılında ‘Gelecek Teknosa’da güzel’ mottosuyla birinci entegre raporumuzu yayımlarken, CDP İklim Değişikliği Programı’nda en yüksek düzey olan A (liderlik) skorunu alarak A Listesi’ne girdik ve global başkanlar ortasında yerimizi aldık. Ayrıca, birinci defa gerçekleştirdiğimiz CDP Su Güvenliği raporlamasında elde ettiğimiz B- (yönetim) skoru ile su idaresi konusundaki farkındalığımızı ortaya koyarak, su idaresi konusunda güçlü bir başlangıç yaptık. İklimlendirme dalındaki öncü markamız İklimsa ile Güneş Gücü Sistemleri (GES) alanında toplam 28 MW büyüklüğe ulaşan GES projelerine imza attık.
Toplumsal cinsiyet eşitliğini odağına alan bir şirket olarak, bayan çalışanlarımızın sayısını artırmayı sürdürüyoruz. Genel Müdürlük’teki yöneticilerimizin %52’si ve orta kademe yöneticilerimizin %41’i bayan çalışanlardan oluşuyor.Habitat Derneği ile 18 yıldır sürdürdüğümüz Bayan için Teknoloji projesi kapsamında bugüne kadar 35 bin bayanın hayatına dokunarak, verdiğimiz çeşitli eğitimlerin yarattığı toplumsal etkiyi tespit ettik. Yatırımın Toplumsal Getirisi (SROI) sistemiyle yapılan çalışmaya nazaran, son 3 yılda projeye yapılan her 1 TL’lik yatırımın 4,16 TL pahasında toplumsal yarar yarattığını belirledik. Ayrıyeten, Bayan için Teknoloji projesinde kıymetli bir adım atarak ‘İlham Veren Buluşmalar’ etkinliklerini başlattık. Bu yıl da projeye katılan bayanlar ile iş hayatında fark yaratan bayanları farklı kentlerde bir ortaya getireceğiz.
2024 yılında yapay zekâ, müşteri tecrübesi, e-ticaret, yaratıcılık ve patron markası üzere birçok alanda 100’e yakın mükafata layık görüldük.
Uzun vadeli büyüme gayelerimiz doğrultusunda teknoloji odaklı stratejik yatırımlarımızı sürdürerek, içinde yaşadığımız topluma ve paydaşlarımıza paha yaratmaya devam edeceğiz.”
0 Oylar: 0 Oylar, 0 Oylar (0 Puanlar)