Sosyal medya, dolandırıcıların insanları en çok tuzağa düşürdüğü platformların başında geliyor. Bu dolandırıcılar, ünlü şahısların yapay zeka aracılığıyla oluşturulan düzmece manzaralarını kullanarak, bu isimlerin büyük yararlar sağladığı ve bunu makul bir kripto para yatırım şirketi aracılığıyla elde ettikleri savıyla toplumsal medya kullanıcılarına para kazanma vaatleri sunuyor. Ayrıyeten, tanınmış haber sitelerinin kopyalarını ve logolarını oluşturarak düzmece haberler yayıyorlar. Kullanıcılar, bu düzmece siteleri gerçek haber kaynakları olarak görüp dolandırıcıların tuzağına düşebiliyor.
AMAÇ, GEÇERSİZ YATIRIM SİTESİNE YÖNLENDİRMEK
Adli Bilişim Uzmanı Prof. Dr. Ali Murat Kırık, sanal medyanın bir hata merkezi haline geldiğini belirterek, bilhassa geçersiz sponsorlu reklamların vatandaşları yatırım vaatleriyle tuzağa düşürdüğüne dikkat çekti:
Son devirde, ünlülerin ve siyasalların yapay zeka tarafından manipüle edilen imajları toplumsal medyada süratle yayılıyor. Sponsorlu reklamlarda, bu bireylerin kazandığı paraların bir kripto para yatırım şirketi aracılığıyla elde edildiği söyleniyor. Ayrıyeten, bilinen haber sitelerinin birebir kopyaları yapılmış, logoları entegre edilmiş ve kullanıcılar düzmece yatırım sitelerine yönlendirilmiş. Kullanıcılar bu sitelerde bilgilerini paylaşarak tuzağa düşüyorlar.
YÜKSEK KAR VAADİYLE TUZAĞA DÜŞÜRÜLÜYOR
Sahte yatırım sitelerinin çoklukla yüksek kar vaatleri sunduğunu tabir eden Prof. Dr. Kırık, şunları söyledi:
Sanal numaralarla, yatırım danışmanı üzere görünen bireyler vatandaşları arayarak yüksek kar vaatlerinde bulunuyor. ‘5 bin lira yatırın, 25 bin lira kazanın’ diyerek insanları dolandırıyorlar. Bu cins sanal dolandırıcılıklara karşı son derece dikkatli olunmalı. İnternetteki ‘adres çubuğu’ her vakit denetim edilmeli ve emniyetli yazılımlar kullanılmalı.
MAĞDURLAR, HATA DUYURUSUNDA BULUNMALI
Prof. Dr. Kırık, bu tür dolandırıcılıkların mağduru olan bireylerin, ekran kayıtları ve yazışmalarla cürüm duyurusunda bulunmaları gerektiğini de kelamlarına ekledi.
0 Oylar: 0 Oylar, 0 Oylar (0 Puanlar)